Afspraak maken

Afspraak maken

Wij werken uitsluitend volgens afspraak. Als u meerdere klachten wilt bespreken, overleg dan met de assistente. Vaak is er de mogelijkheid om een dubbele afspraak te maken. 

De assistente zal vragen naar de aard van uw klacht. Dat heet triage. Ze doet het om een juiste inschatting te maken van welke zorg er voor u op welk moment nodig is. Ze heeft hier een speciale opleiding voor gevolgd en als huisarts kan je niet zonder. Behalve voor triage is het ook een manier voor de huisarts om zich voor te kunnen bereiden op uw komst. De voorbereiding is beter als bekend is waar u voor komt.

Wanneer u bloed heeft laten prikken mag u na 3-5 werkdagen bellen voor de uitslag naar de assistente. Zij zal de uitslag met u bespreken. Alle uitslagen zijn vooraf beoordeeld door de huisarts.

De assistente en andere praktijkmedewerkers hebben – net als de huisarts – beroepsgeheim. Vind u het desondanks toch bezwaarlijk om aan de assistente uw klacht te vertellen dan kunt u dit natuurlijk aangeven.

In verband met uw privacy maken wij liever geen afspraken aan de balie.

U kunt op 2 manieren een afspraak maken

Wilt u weten of een afspraak nodig is? Kijk op Thuisarts.nl of Moet ik naar de dokter? Daar is te zien of een afspraak noodzakelijk is.

1. Telefonisch

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten. De assistente is, net als de huisarts, verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Belt u voor een afspraak of uitslag, dan vragen wij u te bellen op een werkdag tussen 08.00 - 12.30u.  

0493 - 497010

2. Online 

U kunt online een afspraak inplannen via het patiëntenportaal. 

Wist u dat u voor een onderzoeksuitslag of vraag aan uw zorgverlener kunt inloggen in uw patiëntenomgeving. 

Patiëntenportaal Meer informatie